Framme i underbara Florida!!

Som vi längtat och nu är vi äntligen här igen. Flygresan kändes lång denna gång, mest pga att Ebba hade gigantiskt ont i huvudet (migrän) och mådde urk hela flygresan. Annars gick resan bra, många bra filmer att underhålla sig med även om jag mest var orolig för tösen.

(null)

Det var mycket folk på flygplatsen, men vi kom rätt snabbt igenom och kunde hämta ut vår hyrbil. Körde upp till Pompano beach, där vi hade bokat hotell för vår första natt här.

Checkade in men sen kurrade allas så vi gick motmagar stranden. Hittade ett irländskställe där vi åt middag och firade in att semestern äntligen startat. Men sen var vi trötta och däckade en efter en i våra sköna sängar.

Som förväntat vaknade vi sedan tidigt, redan vid fem började det röra sig bredvid mig. Early birds som vi är packade vi ihop och började sakta rulla upp efter kusten. Stannade snabbt vid stranden vid Pompano beach, kallt i luften så här tidigt på morgonen men vattnet var dupervarmt (25 grader). Sen fortsatte vi bilresan, åkte efter kusten och tittade på havet och fina villor i Palm beach, vinkade till Trumps gigantiska villa som vi passerade.

Men nu började allas magar skrika efter frukost och minstingen sjöng om pannkakor, så när vi såg en Denny’s skylt sladdade vi in där. Länge sedan vi åt på Denny’s nu och herregud så gott det var!!!  Mums tyckte alla...

Med mätta magar åker vi nu vidare mot Cocoa beach för incheckning till huset var senare på eftermiddagen.

Dryck, godis och glass-stopp vid Cocoa beach.

Sen körde vi vidare mot vårt hus i Kissimmee, Orlando och kunde efter lite krångel äntligen checka in där. Nu är vi på plats, alla mår bra och krånglet är löst!! Hurra!! Nu är det semester som gäller!!