Vilket äventyr vi hittills fått vara med om.
Idag åkte vi till Sequoia National Park, en park som ligger i bergskedjan Sierra  Nevada. En riktig kringelikrokig väg, uppför, uppför och uppför men till slut kom vi fram till de stora träden.
Häftigt att se alla stora fina träd, men jäklar så vi frös. Det var inte alls många grader där uppe och vi kom ju i våra "sommarkläder". Det var vissa som gick i både täckjacka och täckbyxor däruppe.
Behöver jag skriva att de flesta tittade lite konstigt på oss "svenskar" som spatserade fram där =)
Så det blev ett ganska snabbt besök för oss där uppe på toppen, sen slingrade vi neröver igen.
Vi stannade till och kramade ett stort träd på vägen ner och så hoppade jag ut och plockade några stora kottar (förutom dom som tjejerna redan hittat).

Häftigt och mäktigt att det finns så stora träd.

Efter det besöket tog vi riktning mot havet igen.
Fick åka förbi berg med skog, berg med gräs och massor av vindruvsfält och andra frukter.
Ellie var så sugen på att få plocka lite egen frukt ,men tyvärr hittade vi inget självplock. Men vi hittade iallafall en Fruit station där vi stannade och köpte en stor låda med vindruvor, så det blev rätt bra iallafall.

Sen till slut såg vi det äntligen......Havet.....
Nu efter dessa timmar i bil är man less på alla dessa berg vi sett, så vi jublade alla i bilen när vi såg havet.
Checkade snabbt in på vårt hotell sen gick vi raka vägen ner till havet.
Där fick tjejerna leka av sig, springa på stranden, plocka snäckor och till slut hittade vi även en lekpark.
En dam gjorde oss uppmärksamma på att det simmade valar utanför stranden som vi till slut lyckades se.
Vi stannade kvar på stranden tills solen gick ner, då plockade vi ihop våra saker och gick och beställde pizza och pasta.

Imorn fyller vår minsta juvel 6 år och hon vill fira sin födelsedag på stranden, så det ska vi minsann se till att hon får. Sen åker vi neröver igen och tar oss tillbaka till Los Angeles där vi tänker vara de sista dagarna innan det är dags att flyga hem.

Vilket äventyr vi hittills fått vara med om och än är resan inte slut.
Tack pappa T som planerar och fixar till oss ♥

Där vi röda markeringen bor vi nu...Pismo Beach...

Helen

Men va ljuvligt Eve! 😊👌🏼

Svar: Ja det är så himla skönt, vill inte hem riktigt än....
Evelina Mattsson

Thomas

Litet inlägg om hur enorma dessa träd är .
Det största som jag å barnen står vid är
General Sherman å är 83,3 meter högt och en och en halv meter över marken har den en omkrets på 31,3 meter. Generalen uppskattas väga omkring 2000 ton så den fyller mao 50 timmerbilar med släp💪💪🇺🇸