Los Angeles
Så var det då dags för oss att krypa till sängs igen, pappa T och Ebba sover redan men jag och Ellie kollar foton och tänkte uppdatera bloggen till er.

Idag tisdag började vi med att äta frukost på hotellet, det brukar inte ingå och inte brukar det vara särskilt bra heller men detta var över förväntan. Bacon, äggröra, omeletter, yogurt, pannkakor och en hel del annat, det fanns något som passade oss alla.

Eftersom det är rätt disigt här på förmiddagarna så passade vi på att åka en svänga med bilen.
Första stopp blev på Dollar Tree, en affär jag helt missat förr. Allt i butiken kostar 1 dollar styck, så därifrån kom vi ut med en full påse. Fina små block, små grejsimojs och en massa halloween prylar. Tjejerna köpte nån lite sjöjungfru-docka som dom badat med hela dagen och även dom köpte fina små block och annat smått och gott. Men vi känner alla tre att vi nog måste besöka den affären igen innan vi åker hem.

Efter shoppingen åkte ni ner till stranden och gick och tittade.
Tjejerna ville såklart ner och känna på vattnet, det slutade med att en mega stor våg kom in och pang tjong hade vi två pissblöta tjejer.

Vi tog med våra två blöt-djur och gick för att få i dem och föräldrarna lite vätska.
Vi hade även lovat Ebba att få klättra i en palm så det blev ett stopp även där innan vi åkte hem igen.

Planen var sedan att hämta badkläder för att åka till havet, för nu hade himlen återigen blivit blå.
Men när vi kom till hotellet ville Ebba och Ellie hellre testa att bada i poolen där, så det är där vi tillbringat några timmar idag. Till slut började våra magar kurra så vi gick bara runt hörnet på hotellet och där fanns en restaurang som vi gick på. Happy hour och riktigt god mat!!

Blir alltid förvånad och glad över hur hjälpsamma och trevlig människor är här.
Har man dessutom två små tjejer med är det dubbel dos av allt.
Igår massor med tips av en farbror vi "sprang på" och idag en ny "bekantskap" när vi åt lunch.
Jag och Thomas satt och spanade på en cyklist som försökte komma över vägen där alla bilar for förbi. Han fick cykla långt innan han till slut lyckades komma över och när han gjorde det var det till vårt matställe han skulle. Han parkerade cykeln utanför och pustade ut precis där vi satt så vi sa nåt i stil med: Bra jobbat!!
Sen började konversationen.....
Mycket roligt samtal, nya tips och så vidare, slutade med att vi fick hans namn, nummer och någon hemsida. Han gav oss infon för han sa att han kände på sig att våra vägar skulle korsas igen =)
(Nu när jag kollar infon på datorn så ser jag att han är pappan i en stor familj som sjunger och har varit ute på stora turnéer.)

Sen blev det Uber ut till en lekplats som en farbror tipsade oss om och slutligen gick vi ner till piren igen och spanade, därefter tog bensinen slut i oss alla och vi åkte till hotellet och de stora sköna kuddarna.
Imorn efter frukost är tanken att åka mot Las Vegas, men först ska vi stanna till och hälsa på två kompisar till Thomas en snabbis och säga hej.

Nu ska även jag försöka sova lite, har tyvärr åkte på en inflammation(?) i axeln och har ont. Kan inte sova på mage som jag brukar utan måste ligga på rygg, så bara det är ju drygt. Men jag håller tummarna för att  värmen här healar min axeln så den strax är bra igen, men jag har faktiskt köpt tabletter för att slippa ha ont även om jag egentligen är något jag inte gillar.