Central Park.
Uppe med tuppen idag, med andra ord helt onödigt tidigt men vi lyckades somna om.

När vi sen vaknade igen klädde vi på oss, köpte frukost och gick sedan till Central Park.  Där på en bänk i vårsolen satte vi oss, tittade på träd och folk och åt frukost. Såg massor av rosa knoppar men tyvärr inget som blommade nu.

Sen promenerade vi runt, runt, runt i ungefär halva Central Park. Tittade på olika platser och passade på att njuta lite extra av solen när den tittade fram. Kaffe paus blev det vid The Boathouse.

Vi bestämde oss för att gå förbi Central Park Zoo innan vi tillslut gick ur parken och fortsatte emot fifth avenue.

Resten av dagen var vi strosat runt mellan 5th avenue och Times Square. Vi har kikat in på bland annat Apple, Tiffanys, Stadsbiblioteket, Disney och M&M.
Kvällen avslutades med middag på Hard Rock, där fick vi mycket och fantastisk god mat.

Mätta, glada och trötta i benen ligger vi nu på hotellet och laddar för morgondagen, då blir det shoppung på Woodbury Outlet.

Första dagen i New York
Framme!!
Har hunnit med att tappa bort boardingcard och blivit efterlyst på flygplatsen, men fram kom vi :)

Resan hit gick fort och smidigt.
När vi hade kommit igenom alla kontroller valde vi att ta tåget in till New York. Kom fram till Penn station och tog sen en liten promenix upp till vårt hotell som ligger vid Times Square. Kastade in väskorna, kollade av mobilerna,  bytte skor och sen drog vi ut.

Har gått på några affärer spanat vid Rockefeller Center och varit med och sett på en inspelning av ett mobilsläpp/event av Samsung.

Innan vi åkte hade jag sett bilder från en katedral och vi hamnade precis där, så dit tog jag med Emma. Så vackert, stort och fint, älskar atmosfären och lugnet i kyrkor.

Nu är vi trötta så ögonen går i kors, efter en LÅNG dag.
Jag passar på att blogga lite, Emma har jag redan bäddat ner. Imorn knyter vi på oss joggingskorna och beger oss emot Central Park.

Hörs imorn!!

Smider planer.
Vilken helg....
Härligt väder och SM-guld till Edsbyn.
Vi spanade på matchen hemma i soffan och tydligen skrek jag både högt och sa alldeles för många fula ord.
Så tjejerna stängde in sig på sina rum efter ett tag =)

Men i slut minuterna fick jag sällskap och sen jublade vi i kör när Edsbyn vann..
Yessss!!

Så igår var vi liksom resten av Edsbyn ner till Arenan och tog emot våra guldhjältar.

"Mästarna, mästarna från Hälsingland. Vi är röd och blå oss kan ingen slå för vi är oslagbara"

Resten av helgen har ägnats åt att smida NY planer och imorse bokade jag biljetter så vi kan åka ut till Woodbury. Jag och Thomas var dit förra gånmgen vi var i NY. En outlet som är som en liten by, ca 200 affärer att shoppa loss i. Där kommer vi nog att trivas.