Mini semester del 2.
Lördad morgon vaknade vi upp i Helsingfors.
Checkade in på frukostbuffen, åt mycket och lite, sen klädde på oss och packade med saker för en dag på stan. Hoppade av båten och några regndroppar kändes i luften, men vi hade tur regnet hade redan passerat och resten av dagen var det fint väder.

Hela dagen gick, gick och gick vi runt och tittade. Tjejerna var super duktiga som orkade gå så mycket som vi gjorde. Färgpennor köptes på en leksaksaffären så tjejerna skulle kunna rita medan vi alla tog en vätskepaus.

Super tips!!
Pennor alltid med i väskan och några sidor målarbilder/eller en målarbok. Brukar även packa ner det om vi ska flyga perfekt att underhålla barnen med. Så till nästa flygning ska en varsin ny, fin målarbok införskaffas.

Vi avslutade dagen nere vid hamnen, Vi hade spanat in ett stort pariserhjul när vi gick upp till stan och nu kom vi tillbaka till det igen. Åhh det vill vi åka sa Ebba och Ellie, jag ville också åka och Thomas var ganska nöjd med att stanna på marken. Så herrn i familjen köpte biljetter sen vinka han av oss ;)
Gasssshhhh...
Kändes inte så högt när man stod på marken men uscha....det var högt...man fick svindel och vi fnittra så vi blev kissnödiga. Trodde att vi skulle få hoppa av efter ett varv. men det blev ett till och ett till....

Sen gick vi till båten, vinkade hej då till Helsingfors och Finland och åkte hemåt Sverige igen.
Eftermiddagen och kvällen bestod liksom föregående kväll av leklandet.
Mamman och pappan i familjen var trött på kvällen men inte sessorna trots den långa promenaden under dagen och allt bus och lek. Men tillslut somnade alla, utom jag som låg och stirrade i taket.
Frukosten sov vi över, så när färjan stannat och vi hade hämtat vår bil åkte vi till Mall of Scandinavia och åt typ frukost/brunch/lunch =)
Innan vi styrde bilen hem till Hälsingland igen, så gjorde vi ett snabbt stopp på Arlanda.
Fikade och kikade på flygplan som startade. Tänkte att inte idag, men om ett skuv är det vår tur.

Isabell

Vilka mysiga bilder!! :)

Svar: Tack snälla du!! =)